Avtomobilska industrija ima največje število robotov, ki delajo v tovarnah po vsem svetu: količina operativnih enot je dosegla nov rekord s približno milijonom enot. To predstavlja približno tretjino skupnega števila nameščenih v vseh panogah.
Avtomobilska industrija je skorajda izumila avtomatizirano proizvodnjo. Danes igrajo roboti ključno vlogo pri omogočanju prehoda te industrije z motorjev z notranjim izgorevanjem na električno energijo. Robotska avtomatizacija proizvajalcem avtomobilov pomaga upravljati veleprodajne spremembe dolgo uveljavljenih proizvodnih metod in tehnologij.
Količina robotov v avtomobilizmu
Gostota robotov je ključni kazalnik, ki ponazarja trenutno raven avtomatizacije v gospodarstvih z največjim proizvajalcem avtomobilov: v Republiki Koreji je leta 2021 delovalo 2867 industrijskih robotov na 10.000 zaposlenih. Nemčija je na drugem mestu s 1500 enotami, sledijo ji Združene države. Države, ki štejejo 1457 enot, in Japonska s 1422 enotami na 10.000 delavcev.
Kitajska, največji proizvajalec avtomobilov na svetu, ima gostoto robotov 772 enot, vendar hitro dohiteva: v enem letu so se nove robotske instalacije v kitajski avtomobilski industriji skoraj podvojile na 61.598 enot v letu 2021 – kar predstavlja 52 % skupno 119.405 enot, nameščenih v tovarnah po vsem svetu.
Avtomatizacija pogona električnih vozil
Ambiciozni politični cilji za električna vozila silijo avtomobilsko industrijo k naložbam: Evropska unija je objavila načrte za prenehanje prodaje vozil, ki onesnažujejo zrak, do leta 2035. Ameriška vlada želi doseči prostovoljni cilj 50-odstotnega tržnega deleža za prodajo električnih vozil do leta 2030 in vsa nova vozila, prodana na Kitajskem, mora poganjati “nova energija” do leta 2035. Polovica jih mora biti električnih, na gorivne celice ali priključnih hibridov – preostalih 50 % pa hibridnih vozil.
Večina proizvajalcev avtomobilov, ki so že vlagali v tradicionalne industrijske robote v kletkah za osnovno sestavljanje, zdaj vlagajo tudi v sodelujoče aplikacije za končno sestavljanje in končna opravila. Dobavitelji avtomobilskih delov druge stopnje, med katerimi so številna MSP, se počasneje popolnoma avtomatizirajo. Vendar se pričakuje, da se bo to spremenilo, saj roboti postajajo manjši, bolj prilagodljivi, lažji za programiranje in manj kapitalsko intenzivni.