SRIP Tovarne Prihodnosti

Pri poučevanju robotike v osnovni šoli prekašamo tudi Fince

 

Na povabilo Evropske komisije so se predstavniki Podjetniškega inkubatorja Kočevje in OŠ Zbora odposlancev udeležili strokovnega posveta na Finskem. Tema posveta je bila vpeljava robotike v redne šolske programe. Udeleženci so predstavljali dobre prakse uspešnega uvajanja robotike v šole in kako to povezati z gospodarstvom. Slovenijo so s svojo prakso tokrat zastopali naši Kočevci.

V Poriju na Finskem so tako 11. oktobra 2019 udeleženci iz Italije, Nemčije, Belgije, Portugalske, Španije, Romunije, Finske in Slovenije prikazali primere dobrih praks uvajanja temeljnih znanj industrije 4.0. v šolske programe.  V okviru projekta “KUBO roboti v slovenskih osnovnih šolah”, podprt tudi s strani SRIP Tovarne prihodnosti, so se povabila udeležili Marko Stijepić in Jernej Kalan iz Podjetniškega inkubatorja Kočevje ter Nina Ivančič, učiteljica OŠ Zbora odposlancev.

Delavnico je organizirala vodja enote za napredne tehnologije, grozde in socialno ekonomijo pri Evropski komisiji, saj moramo kot Evropa sistemsko spodbujati izobraževanje robotike na nivoju osnovnih in srednjih šol.

“Med vabljenimi je potekala razprava, kako premagati sedanje ovire in spodbuditi sodelovanje med industrijo in šolami, da bi okrepili uvajanje robotike za mlade po vsej Evropi,” je povedal Marko Stijepić. “Celo Finci so ugotavljali, da smo primer dobre prakse za uvajanje robotike za učence do 5. razreda osnovne šole, kjer izobražujemo celotne generacije.”

Z uvajanjem robotike v šole je Podjetniški inkubator Kočevje pričel s prihodom tovarne robotov YASKAWA. Navezali so stike s podjetjem KUBO iz Danske, ker so s tem želeli tudi sami prispevati k razvoju na Kočevskem. V lanskem šolskem letu so tako izvedli  pilotni projekt uvajanja robotike in programiranja v prvo triado osnovne šole na OŠ Zbora odposlancev. Cilj projekta je bil povezovanje robotike in šolskega sistema s potrebami gospodarstva. Hkrati je potekalo tudi izobraževanje za celotno generacijo četrtošolcev z roboti Lego WeDo 2.0. Tako učenci kot učitelji so bili nad  izvedbo delavnic navdušeni.  Na podlagi pozitivnih odzivov je inkubator z vsemi kočevskimi osnovnimi šolami  letos junija podpisal sporazum o sodelovanju na področju uvajanja temeljnih znanj industrije 4.0 v osnovnošolske programe. S tem so se med ostalim zavezali za usposabljanje učiteljev za samostojno poučevanje robotike in programiranja, ki se v tem šolskem letu že uresničuje.

KUBO roboti so zanimivi, poučni in primerni za otroke v prvi triadi. “Otroci programirajo brez računalnika, pametnih telefonov in tablic, spoznavajo programski jezik ter ob tem spodbujajo domišljijo  ter kreirajo zgodbe s pomočjo barvitega KUBO platna – zemljevida mesta” pojasnjuje Jernej Kalan, mentor iz Podjetniškega inkubatorja Kočevje ter dodaja, da je smiselno, da se otroci z osnovami programiranja srečajo že zgodaj. Ključ do uspešnega uvajanja robotike v šole pa leži v motiviranih učiteljih.

Nina Ivančič, učiteljica razrednega pouka, dodaja: “Poučevanja KUBO robotike sem se priučila v nekaj urah, saj imamo pri izvajanju programa celovito podporo, kar je ključnega pomena. Največji izziv mi predstavlja kombiniranje programiranja robotov in medpredmetnega povezovanja znotraj učnega načrta, kar so udeleženci izpostavili kot ključni izziv v okviru posveta na Finskem.”

Projekt KUBO v Sloveniji je plod obiska slovenskih robotikov v Odensee na Danskem v letu 2018, ki so ga organizirali MZZ, SPIRIT in SRIP ToP.  SRIP ToP je finančno podprl šolanje učiteljev, ki bodo delovali kot mentorji programa KUBO v svojih sredinah, ekipa Podjetniškega Inkubatorja Kočevje pa projekt razširja na celotno Slovenijo.