SRIP Tovarne Prihodnosti

Finančne spodbude za digitalno preobrazbo za mala in srednja podjetja

Prvi rok za oddajo vloge je 8. september, naslednji 15. november; za nepovratna sredstva se tokrat lahko potegujejo mala in srednja podjetja iz vse Slovenije!

Finančno spodbudo za digitalno preobrazbo je lani prejelo 33 podjetij iz vzhodne Slovenije, pri tokratnem razpisu Slovenskega podjetniškega sklada se finančne podpore do 100 tisoč evrov lahko nadeja vsaj 150 malih in srednjih podjetij iz vse Slovenije.

Potem ko je Slovenski podjetniški sklad spomladanski razpis za nepovratna sredstva za digitalno preobrazbo malih in srednjih podjetij zaradi pandemije ustavil, je zdaj objavil novega.

Podjetjem je za prestrukturiranje in modernizacijo poslovnih in proizvodnih procesov ter uvedbo novih digitalnih poslovnih modelov tokrat skupaj na voljo 15 milijonov evrov. Od tega pet milijonov v tem letu, preostalih deset pa v letu 2021. Posamezno podjetje lahko računa na največ sto tisoč evrov nepovratnih sredstev oziroma 60 odstotkov upravičenih stroškov. V aktualni izvedbi razpisa zadostuje akcijski načrt za izvedbo digitalne preobrazbe, lani je bila obvezna digitalna strategija.

In kateri stroški sodijo med upravičene? Med drugim stroški nakupa nove strojne in nove programske opreme za potrebe prijavljenega projekta, stroški storitev zunanjih izvajalcev za usposabljanje in svetovanje ter izvedbo digitalne transformacije, povezani recimo z aktiviranjem oziroma instalacijo opreme v tehnološki proces, programiranjem, najemom računalniške strojne in programske opreme … Pa tudi stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom za do dva zaposlena, ki delata pri prijavljenem projektu. Tako za zaposlenega, ki je pristojen za razvoj in izvedbo digitalne transformacije in med drugim razišče notranje procese, ugotavlja, katere procese je treba delno ali v celoti spremeniti, ter prouči in predlaga nove procese in tehnologije ter skrbi za načrtovano uvedbo potrebnih sprememb. Med upravičene sodijo tudi stroški strokovnih in tehničnih sodelavcev pri izvedbi digitalne transformacije oziroma zaposlenih, ki skladno z navodili izvajajo naloge na področju digitalne transformacije. Mednje sodijo še posredni stroški, povezani s projektom, ki lahko pomenijo največ 15 odstotkov stroškov plač za zaposlene.

Razlike med spomladanskim in tokratnim razpisom

Katere so glavne razlike med tokratnim razpisom v primerjavi s tistim, ki je bil objavljen spomladi in potem ustavljen zaradi pandemije?  V aktualni izvedbi razpisa zadostuje akcijski načrt, lani je bila obvezna digitalna strategija, stroški nakupa opreme niso več omejeni na 25 odstotkov vlaganj, sofinancirata se lahko največ dva zaposlena, ki delata pri operaciji. Kandidirajo lahko podjetja iz celotne Slovenije, na razpolago je več sredstev na ravni razpisa. Podjetja lahko uveljavljajo upravičene stroške projekta že od 12. marca. S tem je omogočeno sofinanciranje že nastalih stroškov, povezanih z uvedbo IKT-rešitev, ki omogočajo podjetjem nadaljevanje dela ob omejevalnih ukrepih COVID-19 v času pandemije.

Podjetja naj  se digitalne preobrazbe lotijo celostno, s sodelovanjem z več  strokovnjaki  za posamezna področja. Če za določena področja digitalne preobrazbe podjetja še nimajo ustreznih rešitev in ponudnikov, jih lahko najdejo v bazi strokovnjakov in usposabljanj na spletni strani Digitalnega inovacijskega stičišča DIH Slovenija,.

Akcijski načrt za izvedbo digitalne preobrazbe mora zajemati vsaj eno od ključnih področij, določenih v razpisu:

  •  izkušnja kupca,
  • podatkovna strategija,
  • procesi in digitalne rešitve za podporo poslovanja,
  • digitalni poslovni modeli, produkti in storitve,
  • razvoj digitalnih kadrov in digitalnih delovnih mest,
  • kibernetska varnost,
  • industrija 4.0. 

Zadnja pride v poštev le za podjetja, ki izdelujejo proizvode in se po Standardni klasifikaciji delavnosti uvrščajo v skupino C – Predelovalne dejavnosti.  Glede  svetovanja za industrijo 4.0 vam lahko pomagamo z našimi eksperti. Pošljite vaše povpraševanje  s kratkim opisom na ctop@ijs.si.

Podjetja naj pred prijavo preverijo razpoložljiv znesek pomoči po shemi de minimis, saj se pomoč upošteva oziroma prišteva že ob izdaji sklepa. Prav tako naj bodo podjetja pozorna, da imajo na dan oddaje vloge poravnane vse obveznosti pri Fursu.