Izzivi v dobavni verigi, ki jih prinašajo svetovna pandemija COVID-19, inflacija, podnebne spremembe in geopolitični dogodki, silijo vodstvene kadre, ki se ukvarjajo s spremembami v dobavi, da iščejo nove načine za pripravo svojih dobavnih verig na prihodnost. Nova študija IBM-ovega inštituta za poslovno vrednost (IBM) “Own Your Transformation” je anketirala 1500 direktorjev dobavnih verig (CSCO) in izvršnih direktorjev (COO) in ugotovila, da se podjetja obračajo k avtomatizaciji, umetni inteligenci in inteligentnim potekom dela, ekosistemom in trajnosti, da bi si na novo zamislili njihovo delovanje v dobavni verigi.
Za učinkovit boj proti stresorjem dobavne verige, kot je inflacija, je nujno, da se direktorji osredotočijo na uporabo analitike, umetne inteligence in pobud za avtomatizacijo za izgradnjo inteligentnih, odpornih in trajnostnih dobavnih verig,« je povedal Jonathan Wright, globalni partner pri IBM Consulting, Sustainability Services and Global Businsess Transformation, je navedeno v izjavi. “Avtomatizacija in umetna inteligenca lahko omogočita CSCO in njihovim organizacijam, da zbirajo podatke, prepoznajo tveganje, potrdijo dokumentacijo in zagotovijo revizijske sledi, tudi v obdobjih visoke inflacije, hkrati pa upravljajo z ogljikom, odpadki, energijo in vodo poraba.
Ključne ugotovitve študije kažejo, da:
CSCO sprejemajo tehnologije umetne inteligence in avtomatizacije, da bi zagotovili medsebojno povezljivost s partnerji in dobavitelji ter omogočili trajnostno delovanje in predvidljivost.
- Skoraj polovica (47 %) anketiranih je dejala, da so v zadnjih dveh letih uvedli nove tehnologije avtomatizacije – pristop, ki lahko doda predvidljivost, prilagodljivost in inteligenco operacijam dobavne verige, in uporabljajo UI za pomoč pri spremljanju in stremenju k uspešnosti.
Trajnost je hkrati izziv in sila za spremembe.
- Anketirani uvrščajo trajnost kot tretji največji izziv v naslednjih nekaj letih, zaostajajo le za motnjami v dobavni verigi in tehnološki infrastrukturi.
- 52 % postavlja trajnost na ali blizu vrha svojega prednostnega seznama.
- 50 % jih poroča, da bodo njihove naložbe v trajnost pospešile rast poslovanja. Doživljajo najbolj neposreden pritisk za transparentnost trajnosti s strani: vlagateljev (56 %), članov uprav (50 %) in strank (50 %).
»Inovatorji«: 20 % anketirancev se razlikuje po tem, da pospešujejo svoje inovacije, ki temeljijo na podatkih, da se pripravijo na negotovo prihodnost, in ta skupina že presega ostale pri ključnih indikatorjih, vključno s poročanjem o 11 % višji letni rasti prihodkov. Ti se ukvarjajo z:
- Integracijo avtomatiziranih delovnih tokov med organizacijskimi funkcijami in z njihovimi partnerji za preglednost v realnem času, vpoglede in ukrepanje (95 % več kot drugi).
- Posodobitvijo njihove tehnološke infrastrukture – 56 % jih trenutno deluje v hibridnem oblaku, 60 % pa jih vlaga v digitalno infrastrukturo za povečanje in zagotavljanje vrednosti.
- Razširitvijo njihovih trajnostnih pobud, ustvarjanje novih izdelkov in storitev. 58 % jih vidi priložnosti za izboljšanje vključevanja strank s pomočjo imperativ trajnosti.
- Kibernetsko varnostji (skoraj 20 % več kot drugi).