V času, ko je prisoten primanjkljaj na trgu dela, kjer je zaznati močno pomanjkanje ustreznega kadra za opravljanje različnih dejavnosti v proizvodnem sektorju, je še toliko bolj pomembno, da proizvodna podjetja ustrezno motivirajo zaposlene ter stalno privabljajo nove potencialne kandidate, da se jim pridružijo.
Mlajše generacije, ki so prisotne na trgu, iščejo priložnost za razvoj in napredek tako na osebnem nivoju kot tudi na poslovnem. V veliki večini te generacije iščejo podjetja, ki jim omogočajo doseči in razviti ta potencial. Proizvodna podjetja lahko to omogočijo z zagotavljanjem pravih priložnosti za učenje, poklicni razvoj, ki ljudem nenehno nudi pridobivanje dodatnih spretnosti in znanj.
Poleg omenjenega pa je trenutno mogoče zaznati, da se množica “digitalnih” delovnih mest še naprej povečuje, medtem se tradicionalna delovna mesta razvijajo in postajajo vse bolj digitalno podprta. Torej kako lahko proizvodna podjetja privabijo potencialne kandidate in dodatno motivirajo zaposlene, da jih obdržijo na dolgi rok s pomočjo digitalnih orodij?
V zadnjem obdobju podjetja veliko vlagajo v digitalna orodja
Raziskave na tem področju prikazujejo, da je vlaganje v digitalizacijo delovnih mest povezano z izboljšanjem raznolikosti in vključenosti zaposlenih. Organizacije, ki vlagajo v digitalna orodja, lažje zaposlujejo in ohranjajo zaposlene na delovnem mestu.
Opremljanje zaposlenih s pravimi tehnologijami, orodji in procesi lahko privede do finančnih koristi, ko to so večji prihodki in nižji stroški. Pa vendar nekateri na vodilnih položajih ostajajo skeptični, glede uporabnosti digitalnih orodij v proizvodnem sektorju. Medtem, ko panoga finančnih storitev in javna uprava aktivno ukrepata na področju delovne izkušnje zaposlenih, je mogoče zaznati, da proizvodna podjetja sledijo nekoliko počasneje. Delno je to mogoče pripisati nepoznavanju tehnologij in digitalnih orodij, delno pa vodilnim v podjetju, ki niso povsem prepričani o donosnosti takih naložb.
Inovacijska podjetja uspešno uporabijo prednosti digitalizacije
Raziskava podjetij ServiceNow in ESI ThoughtLab (v kateri je sodelovalo 900 zaposlenih na vodilnih položajih iz 13 držav) je pokazala, da je 58 % organizacij, ki so sprejele digitalna orodja, poleg finančnih koristi, pridobila tudi druge koristi kot so agilnost, večjo vključenost zaposlenih in pripadnost. Približno polovica vprašanih navaja, da digitalizacija neposredno vpliva na delo zaposlenih in delovno okolje, kjer se zaposleni počutijo sprejete, podprte in cenjene.
Podjetje, ki postavlja zaposlene v ospredje, napreduje hitreje
Običajno so taka podjetja bolj inovativna in tudi bolj raznolika, kajti ljudje si želijo inovativnih, učinkovitih in podatkovno gnana podjetja. Značilno je, da taka podjetja uporabljajo digitalna orodja, ki jih lahko segmentiramo v tri kategorije:
- Sistemi, ki omogočajo boljše sodelovanje na delovnem mestu (PLM – sistem za spremljanje življenjskega cikla izdelka, DMS – dokumentacijski sistem, komunikacijska orodja kot so Teams, Zoom, Skype in drugi).
- Sistemi, ki omogočajo spremljanje zavzetost, preglednost in uspešnost zaposlenih (MES – sistem za upravljanje s proizvodnjo)
- Sistemi za napredne analize in analiziranje zbranih podatkov (BI, ERP in drugi.).
Na ta način se lahko podjetja poglobijo v pridobljene podatke ter nudijo zaposlenim bolj transparenten način nagrajevanja, možnost za napredek in optimizacijo procesov in dejavnosti.
Digitalna orodja olajšajo usposabljanje in ohranjanje zaposlenih
Digitalna orodja so dragocen pripomoček za spodbujanje enakosti pri zaposlovanju in napredovanju v podjetju. Hkrati pa se lahko uporabijo za učinkovito usmerjanje pri delu, za izobraževanje in predajanje ključnih informacij, ki so potrebne za učinkovito delo. S tem je mogoče minimizirati nezavedno pristranskost in zagotoviti pošteno delovno okolje, ki ima odločitve podprte na podlagi avtomatiziranih podatkov, pridobljenih v realnem času.
Podjetja, ki so že digitalizirala določene dele procesa in druge delovne tokove in, ki so že vpeljala nekatere komunikacijska orodja, so v prednosti. Kajti iskanje načinov, kako ta orodja uporabiti za privabljanje novih potencialnih kandidatov in za povečanje pripadnosti med zaposlenimi, organizacijam omogoča določeno prednost na trgu delu v primerjavi z organizacijami, ki tovrstnih orodij še niso implementirala.
Predvsem pa je smiselno, da je v digitalni dobi osebje, ki je zaposleno v proizvodnji enako opremljeno kot kolegi, ki so v podpornih pisarnah. Časi mastnih krp in umazanih delovnih nalogov so mimo. Podatki so tisti, ki v sodobnem proizvodnem okolju povečujejo produktivnost, učinkovitost, natančnost in ne nazadnje konkurenčnost.
Prehajate na brezpapirno proizvodnjo?
V zadnjem obdobju smo vsi doživeli velike spremembe in zaposleni v proizvodnem sektorju niso bili izjema. Digitalna orodja so postala naša stalnica, in podobno je zaznati tudi v tovarnah, kjer imajo zaposleni na voljo, kar nekaj digitalnih orodij, ki jim omogočajo lažje opravljanje vsakodnevnih aktivnosti. Vsi kazalniki in napovedi prikazujejo, da se bo ta trend nadaljeval tudi v prihodnosti. Zaradi digitalnih orodij delovna mesta v proizvodnji niso le bolj dobičkonosna, ampak so tudi delavcem prijazna. Delovna mesta so čedalje bolj podatkovno usmerjena, saj imajo zaposleni na voljo informacije, ki jim skupaj z njihovim strokovnim znanjem in izkušnjami pomagajo sprejemati hitrejše in natančnejše odločitve. Predvsem pa imajo vedno na voljo tiste informacije, ki jih potrebujejo za nemoteno delo.
V tovarnah je mogoče opaziti, da je prisotno manj tiskovin in papirja vsako leto. Delavci se sedaj veliko pogosteje posvetujejo z zaslonom – prenosnim računalnikom, tabličnim računalnikom, mobilnimi ali nosljivimi napravami – ki so bolj interaktivne, zanimive in učinkovite od zaprašenih priročnikov, dolgočasnih navodil in neskončnega papirja.
In v teh digitaliziranih okoljih, kjer je prenos podatkov podprt s tehnologijami interneta stvari (IoT), sistemi za upravljanje življenjskega cikla izdelkov (PLM) in tehnologijami razširjene resničnosti (AR), je veliko bolj verjetno, da bo pretok informacij bolj učinkovit, predvsem pa bo optimiziran na določeno nalogo ali izziv, s katerim se zaposleni v tistem trenutku soočajo. To povečuje njihovo produktivnost in zadovoljstvo pri delu, kar pa lahko poveča varnost in zmanjša količino odpadkov in predelav, ki nastanejo zaradi človeških napak.